Aldy Shah On


Bukan hati saja yang terluka,perasaan juga,
hari ini ingin aku mengimbau kembali kenangan indah.
Ya! Indah sebelum punah dihancur,dikisar oleh mereka 
yang punyer hati nurani tapi Hipokrit.H.I.P.O.K.R.I.T!!!

Waktu itu dapat ku katakan indah,tiap2 hari yang 
aku lalui,ditempuhi dipayungi dengan kegembiraan,segala
cabaran dilalui bersama,Senyuman,gelak tawa tak pernah
lekang,malah senyuman dibawa ke mimpi sehingga dapat 
menceriakan pagi keesokkan hari.

Aku mencari-cari kini,manakah ilang nya kenangan itu,
perit,Sakit pabila kenangan itu hanya sandiwara dusta.
Aku menanti agar semua kenangan itu dapat
diselamatkan dari sikap egois,Hipokrit,Aku tidak berusaha
menyelamatkan kerna ia tiada guna,kerna semua kenangan
yang mulia,yang bahagia,hanya sandiwara,Pura-pura!

Kini baru aku sedar untuk mencari shabat yang sejati,
susah,Penat,namun aku bersyukur masih punya sahabat
yang jauh lebih memahami,jauh lebih menemani,
Seorang hipokrit Pergi..Puluhan teman yg jujur datang,
aku tidak menyesal andai aku berjaya padamkan segala kenangan
lalu yg berpayungkan dendam dan sakit ati kerana aku masih punyer 
Teman yg bisa bersamaku menempuhi hari yg mendatang.NOKTAH!!!