Aldy Shah On

PERJUMPAAN PRS
TAUTAN KASIH
"ANDA BOLEH BERCAKAP"
26 OKTOBER 2009
DEWAN KULIAH AWAM

Kemarin ada perjumpaan PRS kat dewan kuliah Awam...
huhuhu aku kene baca doa pembukaan majlis,ketaq la
jugak sebab first time perjumpaan PRS aku yang baca doa...
Topik atau pun aktiviti yang diadakan kemarin mmg best habis...
rugi sesapa ahli PRS yang tak join aktiviti kemarin.
Aku nak story cikit pasal aktiviti dan jugak apa yang berlaku
kemarin.Firstly semua ahli perlu bagi nombor kiraan,contoh nyer
kiraan bermula 1 lepas tu orang yang kedua kira 2,orang ke 3
sebut tiga dan begitulah seterusnya sehingga no 6 dan ulang balik no 1.

Kemudian semua kene duduk dalam kump ikut no yang disebut tadi
aku dapat kump 2 sebab aku sebut no dua masa kiraan tadi.Aktiviti
ini di conduct oleh abang khairi,Semua ada 6 kumpulan.setiap kump
diberi 1 barang dan perlu menyenaraikan fungsi barang tersebut,
ikut lojik n tak lojik pun takpe.Ada 6 barag semua.iaitu penyapu,
gelas,spray aerosol,pelita,penyodok,dan raket badminton.

Time pembentangan plak,semua ahli kump perlu memberi tau fungsi2
semua barang tadi kat audiens.Ada kump yang buat lakonan tentang
fungsi brgn tersebut,yang macam program ewah2 kat tv3 tu...Ada
jugak kump yang tak semua ahlinya bercakap..heerann...he3..
sebab tu ler tak menang,kih3.Nak tau kump mana menang?? welll
tak laen tak bukan...kum 6...he3,kump aku tak menang...tak pe..
esok masih ada...( ayat skema tuuu...)

Hah.bile kump nie dah menang (dorg tak dapat hadiah pown) kump 6 perlu pilih
seorang lelaki n perempuan dari kump laen untuk berlakon.
lakon apa?? untuk aktiviti yg seterusnya satu pasangan perlu melakonkan
satu situasi diamana situasinya ialah 'bagaimana seorang perempuan tu menolak
lamaran sorg laki yang ingin jadikan ppuan tu aweknya)
hahahaha part nie mmg best giler..nak (jer aku rakamkan wat video)

Seterunya tugasan berikutnya ialah dimana 2 orang jugak yang berlakon
tp bukan orang yang sama lah.Situasi dimana seorang ppuan menasihati
pakwe nyer yang ingin buat maksiat.Oppsss...Seorang ppuan tu menolak
ajakn pakwe nyer yang ingin ajak ppuan tu tengok wayang...ayat power
lak tu akak tu bagi,kah5,macam real lak.Lakonan spontan.

Seterusnya aktiviti terakhir memandang kan masa agak singkat sebb
perjumpaan nie bermula pada pukul 5.15.Soo tak perasan masa berlalu
dengaan pantas.Aktiviti nie agak kureng cikit ler...sbb pelakonnya
tak da pengalaman.hik3.tak de lah sbnarnya masing2 malu...Situasainya
dimana seorang ppuan nie suka cite masalah kat llaki nie...masalah macm2
lah.tapi x jdik sangat lakonn untuk part nie..kira ok2 jer lah.

last but not least (ha3...macam buat karangan jerk)Minggu depan akan
ada satu lagi perjumpaan dan untuk insan2 terpilih ada 1 tugasan yang
perlu dorag setlekan.Aku bukan insan2 terpilih tu jadi aku tak tau apa
tugasan tersebut yang pastinya dorg akan buat perbentangan gune powerpoint.
Kertas majong pown bleh.