Aldy Shah On

Hari isnin lepas pusat islam adakan majlis buka pose perdana...ramai siott student yang datang,aku sebagai ajk untuk buka puasa perdana tu penat giler...fuh tak terkata dengan kata2 beb...bukan aku jer tapi semua ajk lar...kebetulan pada hari tu ada polibriged tapi kami yang student sem1 yang terlibat sebagai ajk untuk buka pose perdana nie dikecualikan...pehhh...bangga siott...untuk itu aku nak paparkan gambar2 menarik sepanjang majlis buka pose perdana pusat islam 2009..


















Pehhh...ramai sesangat student PTSB nie kan...ok aku nak juga gtau yang juadah hari tersebut ditempah,katering...lauk ayam masak merah..buah kurma...dalca..arca...(tau tak apa tu arca?..ala..yang ada timun,nenas tu...) minuman biasa jer al siratul speciol...kuang3...dalam bahasa mudah pahamnya air sirap...









Korang tengok lah sendiri...ramai siott...bayangkan ada dalam 1004 manusia...dan bayangkanlah bagaimana kami semua ajk pusat islam (RAPI) bertungkus lumus menyiapkan persiapan berbuka bermula pukul 2 petang sehingga lah pukul 7 lebih,dah dekat nak buka pun kitaorang masih sibuk pastikan semua student dapat makanan masing2...


















Macam mana aku boleh lupa plak..bukan student yang beragama islam sahaja yang datang berbuka puasa,non muslim juga dijemput sama...tapi student muslim diwajibkan ler...non muslim dijemput jer...wahh...seronok juga dorang berbuka yer...









Ok..setakat ni jer...aku nak korang pikir lah sendiri bagai mana rasanya pusat islam yang besar seperti gambar kat atas dipenuhi ramai student yang datang berbuka fuhh....ramai siott dan penuh sesak...Terima kasih kepada semua AJK yang terlibat dalam majlis berbuka Puasa Perdana pusat islam...semoga ini menjadi kenangan indah yang akan terpahat disanubari semua...Special Thanks kepada Rasyid untuk semua gambar nie...