Aldy Shah On


 Tiap2 ari aku berdepan dengn org samada kat 
 Kamsis,Kat jabatan,Kat Koop,Kat  kelas,Dan 
 kat mana2 la janji kat tempat tue ada owg..
 Jadik aku amik inisiatif untuk catat apa kah 
 perngai org2 yg aku jumpa setiap hari.Urmm 

 nie best nih.Sajer sebagai rujukan mase depan.
 Ha3…Aku susun ikut turutan..Maknanya yg no 1 
 paling banyak aku jumpa n hadapi@ terpaksa 
 hadapi begitulah berikutnya..


 1.Mudah senyum
 -Yang nie paling ramai sbb ramai senyum kat aku.
   hahaha..tak kira llki atau pompuan.


 2.Ketawa Terbahak-bahak
 -Yang nie ke-2 teramai,Urm tak per yg nie bukan 
   masalh pown tapi kekadang menggangu org dalam kelas


 3.Suke Merajuk
 -Hahahaha ada ker??? Ada ar…


 4.Cepat Marah
 -Ingat nk taruk kat no 3 tapi no 4 jer r..Ada yg 
  marah bersebab tp ramai yg tak de sbb nak marah,
  bukan  marah aku lah.Tapi kdg2 ada gak aku yg terkena,
  Ntah ape2 aku tak tau pa pown tibe2 mrh..Nasib 
  baik aku nie cool tak cepat melatah.hik3


 5.Sombong
 -Yg nie tak yah ckp.Kwn masa kem atau program apa2 
   lepas tue jumpa bukan nak tgur pown..Wat tak  taw 
  mcm tak pernah knl…Sakit ati sungguh…


 6.Suka bertegur sapa
 -Yg nie ok jer ramai yg bertegur sapa antara satu sama len…
  Sama blok agaknya..Terima kasih kpd yg tak jemu2 tegur 
  sapa ngn aku walau pown aku sndri tak knl.hik3


 7.Bising Kat tempat yg tak sepatutnya
 -Urmm..Mcam kat libry,kat kantin atau kat kafe 
  tak heran sangat…mmg lumrah


 8.Hipokrit
 -tak tau la nak kata apa,tak bleh diungkapkn ngn kata2


 9.Suke potong barisan
 -Yg nie mase kat Koop,sbb tue aku jrg pergi koop mase 
   ramai owg..Tak pasal2 menggangu mood aku yg 
   sentiasa cool nih.


 10.Mengumpat
 -Kat lecturer..kat kwn2 kat ustaz pown nk mengumpat jugak,
  astaga…Tambah la dosa anda byk2..jgn  share ngan aku dah lar…


 11.Buang sampah merata-rata
 -Pikir sendri lar…malas nak ulaskan…


 12.Mengada-ngada
 -Saja nak curik perhatian owg lain dengan melakukan 
  menda2 yg org mmg menyampah,dia tak taw org tengok 
  bukan suka pown,makin menyampah ada lah..spe mkn  
  cabai rasa pedas berapi nye...hahahaha


 13.Menyanyi tak kira tempat
 -ini tandanya dia sorg yg hepi always tak pown bru jer lepas 
  jumpe awek.ha3x


 14.Tak ikhlas dlm beberapa aspek
 -contoh bg pinjam sesuatau mcm terpaksa bg jer…


 15.Meludah
 -Yg nie aku mmg anti betul..Aku knl sorg nih tak de keje len jer.
   tak kira tempat,Bila dia buat  berhampiran aku,nak tak nak 
   sebakul aku bagi…Bagi apa?Ayat power r…padan muka..
   Mmg tak senonoh…Nak taw saper?? Kite YM pasnie..hik3


 Sekadar pemerhatian aku sahaja,hasil kajian ini tidak 
 akan disiarkan kat mana2 paper atau majalah.Jauh sekali 
 kat tv samada dlm mahupun luar Negara.hik3