Aldy Shah On


 Semalam adalah ari last polibriged untuk sem niee..
 Thun depan ada lagik tapi bukan polibriged lar...
 kokurikulum yg len plak...huhu rasa gembira ada,
 cedih pown ada gark..maklum lah walaupown 
 kadang aku menyampah ngn polibriged nie tapi 
 aku still sentiasa hadir bg menyertai apa & segala aktiviti.

 Setakat nie tak pernah kena denda..Budak baik katakan...
 Apapown aku rasa polibriged adalah satu progrm koko yg
 best lagi senang sbb utk thun depan lagik mencabar krn
 sehingga kini aku tak register lagik koko untuk thun depan,
 line internet very low pastu aku try gne broadband,tapi e borang
 untuk koko thun depan blum ada lagik.

 Aku tak sure apa club atau persatuan yg ada untuk sem depan
 sbb tak ada lagik yg isi e borang...Balik kpd story n matlamat aku
 update blog malam2 nie.Aktiviti yg last kitaorg kne lakukan ialah
 Menonton Movie...Hahaha..Jabatan Perd lain cikit,hari nie last dan
 ktrg tgok movie Laskar Pelangi...Pernah tgok?? jauh datangnya dari
 bandung nie.Slalu dgr lagu jer tak sangka ari nie leh tgok movie nya plak.

 Laskar Pelangi nie best giler.Menang award plak tu..Aku ada search kat
 google,rupernya laskar pelangi nie ada dalam bentuk novel..Tu dia aku tak
 tau pown sblum nie..Agak2 ada jual tak novel tu kat malaysia.Tapi mmg
 best la citer dia,sesapa yg blum nonton jgn lupa nonton yea..kat panggung
 ngak ada..cari aja kat tempat lain...Aku bg 5 bintang sbb tak boring nonton
 movie nie...Rasa nak tgok sekali lagik.

 Movie laskar Pelangi nie kisah nya ttg  10 org kanak2 yg bersekolah kat
 sek yg sangat daif yg bernama SD Muhammadyah (mcm nama aku.hik3).Pelbagai
 dugaan yg terpaksa mereka lalui krn hnya 3 org yg mengajar kat sekolah ni
 Sehingga lah tinggal 2 owg,Kemudian org kuat yg yg mempertahankan sekolah
 tersebut meninggal,Tinggal lah sorg yg bernama cikgu muslimah yg terpaksa
 mengendalikan sek tue...

 Bersambung...