Aldy Shah On


 Aku bukan taw sangat menda nih, dan sebelum nie 
 aku x caya langsung pasal menda2 nih, sehingga
 mama aku menceritakan kisah dye kene buatan
 orang yang dengki dan berhati busuk. Aku rasa
 orang yang macam nih punyer pemikiran kuno
 zaman paleolitik kot, amalan kurafat & x dew pedah
 nie masih di amalkan oleh orang melayu islam.

 Cuti beberapa ari yang lepas aku sempat dengar
 citer pasal menda nih,mama aku mmg dah lame
 terkena menda nih, tapi didiamkan diri, sebelum 
 nie mama aku terpaksa mencari sorang ustaz untuk
 rawat dan singkirkan pelesit yang kacau dye malam2.
 Nasib baek dapat diubati. Alhamdulillah mama aku
 pown makin sihat dan tak kene ganggu ngn pelesit.

 Sejak rumah kitaorang dipagar dengan ayat Al-Quran
 dah x kena ganggu, orang yang berhati busuk tue
 x suke dengan mama aku dan sebab tue lar dye kene
 ganggu ngn pelesit, dah lame dan segala nya terbongkar
 bile jumpa sorang ustaz yang arif pasal menda nie. Atas
 sebab itu jugak lah mama aku makin berhati-hati dan mula
 risau kalau makhluk tue ganggu kami sekeluarga.

 Hari tue aku dapat taw yang sorang sedara aku (lelaki)
 yang masih sekolah terkena dengan pelesit nie, sampai
 meronta-ronta macam orang kena cekik, sebelum kena tue
 dye ternampak kelibat si manusia yang berhati busuk nie
 kat luar rumah datang dekat ngan rumah then blah 
 macam tue sedar aku nie pelik lah dan tanya mak nya 
 apesal si hati busuk tue datang waktu nak magrib nie,
 serta merta budak laki nie kena.

 Rupanya kelibat manusia yang datang masa nak maghrib
 tue adalah jelmaan si manusia berhati busuk tadi, pelesit!
 meronta-ronta budak laki nie...macam orang sawan dan 
 sangat menakutkan, semua ahli keluarganya terkejut dan 
 mencuba macam cara untuk ubati adik mereka, yang lebih 
 mengerunkan sampai lidah terjelir panjang.Bukan manusia, 
 macam2 cara untuk ubati sampaikan ramai yang ingat 
 budak nie nak mati.

 Bacaan yassin diadakan,keadaan reda seketika dan kembali
 meronta-ronta kesakitan,ketakutan selepas bacaan yassin,
 keadaan semakin menjadi-jadi...Dan salah seorang ahli
 keluarga budak laki nie pergi mendapatkan pertolongan
 daripada ustaz yang sama mama aku jumpa, Alhamdulillah
 sedara lelaki aku tue sihat seperti sediakala. Rupanya pelesit 
 tue dihantar untuk ganggu mak budak laki tue.

 Heboh cerita budak laki tue kene buatan pelesit, maka
 terbongkar sudah yang manusia berhati busuk nie bela
 pelesit untuk bagi orang sayang kat dye, dan kenakan orang 
 yang dye tak suka, orang tue malu ke x aku x pasti sebab 
 orang macam tue jenis tak malu! sebelum nie mama aku 
 kena tapi dye diamkan sebab tak mau orang taw, tapi sume 
 orang taw sejak kejadian malang budak laki tue.

 Sebelum nie suami kepada si busuk ati tue pown ada bela
 hantu raya yang menggangu mama aku, tapi berjaya 
 dihapuskan oleh ustaz tadi, aku pown x taw sejauh mana
 kebenaran tapi berdasarkan story aku dapat benda nie 
 memang benar, dan sekarang nih suami nya yang panas 
 baran dan angkuh tue dah jadik pak turut sebab terkena 
 buatan isteri sendiri.Padan muka! sama2 bela hantu.

 Story nie adalah kisah benar yang terjadi kat family aku,
 sekiranya ada perkembangan terkini tentang manusia 
 berhati busuk tue aku akan siarkan kat blog nie.Semoga
 manusia-manusia berhati busuk tue akan insaf dan kembali
 ke jalan yang benar sebelum dilaknat oleh ALLAH S.W.T.