Aldy Shah On

Mana ada manusia yg sempurna kat dunia nie
setiap org ada kelemahan masing2.Tapi knpa
gunakan kelemahan untuk mengelak dari 
tanggungjawab?...Urmm...

ari nie aku rasa sangat sakit ati bile terpaksa
korbankan masa untuk siapkan assignment 
last minit,Puncanya assignment berkumpulan.
Bile semua buat cincai jew last minit baru nak
kalut.

sejak semalam aku korbankan masa tido aku
semata-mata nak siapkan kerja yg mana dorg
tak reti-reti nak tolong,Memang setiap org dah
dah ada tugas masing2,tapi bile time buat,
main cincai jew...Last minit baru nak buat.

Aku tak kesah pown nak but last minit tapi
berpada-pada lar...Law mmg dah ready sume
bleyh lar buat last minit.Nie tak,last minit pown 
tak tau nak buat apa.Mula lar cari alasan.

Aku tak cukup tido semalaman pown aku tak cite
nie lebih2 plak macam dye jew yg buat sume tue.
Taw ler ko buat keje tapi apesal pergi share keje ko?
bukan ker masing2 dah ada tajuk ker? setlle sendrik 
lar...bukan susah pown.

Assignment nie kalau buat sorg2.Gerenti minggu 
lepas lagi dah siap.Tapi bile buat kump lambat plak.
Kat sini aku bljr something,Tak sume keje sesuai
dilakukan secara berkumpulan.

Bukan nak salahkan sesiapa,tapi mmg salah pown.
bayangkan setiap org ada tugas masing,buat dalam 
kertas & aku tawarkan diri lagi biar aku yg buat cover,
taip sume and then what happen?? Tak de org yang hargai.
Masing2 hanya bangga diri,janji assignment siap.

Yang dorang taw nama dorg ada kat assignment.
mmg lar dorg yg buat tapi keje cincai..So ahli yg lain 
plak terpaksa adjust sume ayat sbb tak sesuai langsung.
yang lebih syok lagi best assignment kne atar sebelum 
pkul 4,bahagian yg dye kne siapkan kul 1 tengahari bru
bagi untuk ditaip.

Bru lepas kelas,Mane nak rehat? sbb kul 2.15 ada klas
sampai kls 4.15 plak.Klau satu jew assignment yg kne
atr ari nie tak pew gark.Lagi pown bkn yg tak buat keje
tue yg g atr,Org lain,nasib baek org tue nak g atr.Sbb 
aku mmg awal2 lagi ckp aku tak nak atr.aku dah siapkan 
bahgian aku dah pown,bagi lar kat yg buat keje cincau tue 
antar palk.Tak nak atr plak.

Memang truk giler ari nie.Itulah story sebenar yg terjadi kat 
aku ari nie.Moralnya bile dah sanggup buat tue buat jelah,
sape suruh terima jadik ahli kump kami.