Aldy Shah On


Semalam betul2 gempar lar kat Kamsis. Tiba2 warden check sume bilik 
penghuni kamsis, time anoucement, aku baru bersiap nak g kafe. Kena 
siapkan powerpoint untuk presentation mini project Marketing yang 
kena present hari nie. Perh.. Nak tak nak kena turun jugak ke dataran
blok V6. Segalanya berjalan lancar, first tue rasa bimbang.++

Aku bukan bimbang super check tue tapi risau dengan mini projeck yang 
tak siap2 lagik tuh. Satu persatu bilik penghuni Kamsis V6 di periksa oleh 
warden dan ajk… dari aras 0 hingga 3. Banyak jugak kesalahan dan barang 
yang terlarang yang kena rampas oleh warden. Yang pasti nya Heater@
cerek air yang paling banyak kena rampas. Kesian gark kat bebudak V6 nih.

Pengetua asrama menegur sikap pelajar yang tak menjaga kebersihan blok, 
aku pown rasa rimas ngn blok V6 yang 2-3 ari niey kotor jer.. bukan setakat 
kat tandas tapi kat tempat buang sampah pown berselerak. Macam orang 
yang tak bertamadun pown ada gark. Kot ya pown pengotor jangan lah libatkan 
tempat yang diguna ramai. Buat kotor kat bilik sendiri lar, biar kena saman.

Harap nya lepas nie V6 akan menjadi bersih seperti sebelum nie.. Rimas dan 
menjijikan lar klau kotor… Aku tak dapat bayangkan bilik seorang penghuni 
nie yang seperti mana warden maklumkan kat penghuni laen. Bilik sorang 
student nie kotor, berbau busuk lak tuh. Ish, macam mana lar dye boleh idup 
dalam keadaan kotor, bersepah, berbau busuk lak tue. Takde deria bau ke 
ape? Kan dah malu sume orang taw bilik korang…

Tetiba jugak lar aku rancak berstory mory pasal super check nih. Aku memang 
dah lama nak tulis pasal blok kotor niey. Memang tepat lar super check nie. 
Aku sendiri pown terkejut dan gelabah walaupun aku Ajk, hik23 gelabah sakan 
bebudak@ penghuni V6 time pengumuman sume kena turun sebab warden nak 
check blok. Lama gark kena stay kat dataran blok sampai warden siap check 
sume bilik, hampir pukul 2 pagi baru sume settle.