Aldy Shah On

Hari nie memang hari yang meninggalkan kenangan buruk buat aku,
Ari nie aku ada exam paper Law, so malam tadi aku study lar sampai
lewat pagi, tapi tidak lah terlalu lewat seperti sebelum ini, Pagi tadi
aku bangun lewat, dah 8.40 something lar, Oh my God!!! My Exam!!!
Apa nak buat nieyh? Aku gelabah giler Ah!, Owh Tuhan!... MasyaAllah.


Aku dengan pantasnya bergegas ke dewan, kelam kabut mencari slip,
then aku bergegas, dalam kepala aku pikir nak g jawab Exam jerk,
memang dah terlambat giler ah!, then aku sampai ke Dewan exam.
Mengucap panjang sebab first tak boleyh masuk sebab memang dah
terlambat dah. Aku dah takut abis dah time tue, tak taw nak buat ape.


Amik masa gark sebelum aku dibenarkan masuk Dewan, MasyaAllah,
dah lar lambat, Malu siot time masuk tue sebab ramai giler orang
tengok, dah lar lambat, tapi risau giler aku time tue takut tak sempat
nak jawab. First time tgok soklan nampak senang, aku ingat fakta kes,
soklan pertama aku cepat2 jawab, tak guna buku akta langsung dowh!


Bab soklan no 2 pown macm tue, aku cepat2 jawab sume soklan, nasib
baek ader soklan yang familiar, bab tulisan takyah citer ah, cakar habis!
Tapi aku confius kat section B, Main redah manew yang aku taw, Aku tak
sure betul ker tak, pasrah dan reda jela, Minta2 aku pass untuk subjek
nie. risau giler nih. Tak mau repeat subjek nih. Minta2 sume selamat.
Hari nie pasti akan aku kenang dan ingat selalu, terutamnya bile time Exam.
Kenangan yang tak boleyh dilupakan, nak kata pahit tak jugak, tapi satu
pengajaran, jangan tak tidur bila study, Aku sendrik tak sedar macam mane
boleyh tertidur padahal aku bangun awal n try stay sepanjang malam untuk
study, nak buat macam mana, ada hikmah disebalik ini sume. moga tak berulang.