Aldy Shah On

Tertido seketika petang ni selepas pulang dari kelas, entah mengapa rasa berat je badan 
nak pergi kekelas, maybe sebab pagi ni kena tengok group presentation, sedih pulak bile 
ingat balik dekat group aku, apa jadi? urm.. kena berusaha sebab hari khamis  group aku 
kena present kali kedua. Petang tadi selepas abis kelas,  macam  biasa lepak2  kat  bilik 
kawanku, sedikit terkejut mendengar story darinya, bagaikan  sekuel,  kenapa  aku cakap 
sedikit terkejut? kerana menda ini berulang, jika  ada yg selalu  baca blog ni pasti samar2, 
apatah lagi yang tak pernah baca blog aku ni, baek aku remind balik yea,suatu ketika dulu 
aku pernah story kat  blog aku  pasal  peristiwa  yang  berlaku  pada  seseorang KLIK SINI


Mengapa ia berulang kembali? ada kah engkau hanya insa f atau  taubat  seketika  waktu 
saja? cara hidup setiapa orang sangat la berbeza tapi cara  engkau  hanya  mengundang
pandangan serong sesama kawan, aku masih ingat kata2 engkau  yang  berterima  kasih 
pada mereka yang banyak memberi nasihat pada engkau dan  berjaya buat engkau sedar 
dan kembali ke pangkal jalan, namun aku baru sedar, engkau  bukan  kembali ke pangkal 
jalan  tetapi  tersilap  memilih  jalan  sewaktu    dalam  perjalanan  untuk  kembali  ke  jalan 
kebenaran, atau selama ini engkau  hanya  berpura-pura  baik setelah mendengar nasihat
yang meminta engkau insaf? sedih aku dengan benda itu  berulang  kali  kedua,  Hipokrit!


Aku hanya la sahabat yang   mampu mengeleng kepala, aku  tidak  mahu  masuk  campur 
lagi dalam kehidupan engkau, suka hati engkau la apa akan jadi dengan hidup mu, namun
aku berdoa agar engkau akan segera insaf betul3.. tiada lagi nasihat untukmu kerana aku
bukan orang yang  terbaik  untuk beri nasihat  padamu, jangan  engkau berpura-pura  tag 
nama aku kat post  FB engko,  berterima kasih  apa  dekat  aku, selepas engko tag nama
aku untuk ucapkan terima kasih engko buat lagi menda terkutuk tu, malas dah  nak layan
perangai engko tue. tak tahu la apa nak jadi, minta2 tak kekal dengan perangai macam tue.
aku harap aku takkan terjebak  dengan perkara  itu  dalam  hidup aku kat  muka  bumi ni.


to be continue